Не так давно писав пост про Сommonwealth 12d, як австралійський аналог EMT, думаючи що закрив питання з програвачами для себе, коли натрапив на вигідну пропозицію від якої не зміг відмовитися…
На конкретний екземпляр натрапив випадково, у групі поціновувачів EMT. На дані програвачі задивлявся давно, тому враховуючи стрімкий ріст цін, обійти першу адекватну пропозицію за всі мої роки у аудіо не зміг
Даний програвач фігурує як модель EMT 930 NRU- спеціальне замовлення для нідерландського бродкасту. Був оснащеним дещо іншим фоно преампом(для мене дане спрощення ролі не грає через те , що є Doshi Audio, який класом значно вищий від рідного EMT.
Оснащений з “заводу” тонармом Acoustical all balance, який ймовірно являється певним спрощенням відносно EMT та Ortofon.
Конкретно мій екземпляр,чудовий косметичний стан, після реставрації Hans van Vliet
У випадку, якщо екземпляр справді вдалий, плануються два апгрейди.
Перший – спеціальна віброізоляційна платформа-плінт
Апгрейд №2, хоч і важко сказати який з них №1 – регенератор
Дана опція буває двох типів, перша – звичайний регенератор, який дозволяє міняти частоту струму і таким чином регулювати швидкість обертання диску. Завдяки цьому можна відмовитися від механічного/магнітного гальма, збільшити крутний момент та зменшити навантаження на мотор програвача.
Друга опція – безкомпромісна…
Оскільки використовується трьохфазний мотор з системою фазозміщуючих конденсаторів, логічним було б застосування трьохфазного регенератора, на кшатл того, який виготовляє Jaap Pees з Нідерландів.
Трохи фото з радіостанцій та студій, де застосовувалася дана версія програвача
Посилання на сайті Hans van Vliet(багато фото з різних студій)
Upd. 1 від 3.11.2024р.
Виявилося, що EMT не така проста штука, як здавалося на початку і скупий платить двічі…
Для того, щоб запустити даний програвач як слід, необхідні досить серйозні вливання коштів, які часом перевищують вартість його самого.
- Антивібраційна платформа – вже отримав, видно на головному фото допису. Обирав між рідною і новою від німецьких колег EMT profi(Бенджамін власник). Зупинився на новій, оскільки попри все ще високу ціну, всі гумові демпфери нові і загальний стан нової речі, у той час як оригінальну потрібно реставровувати і ніхто не знає, якими були вихідні параметри.
- Скляний диск. Існувала спеціальна покращена версія EMT 927, яка була доступною для компаній звукозапису, як референсний вимірювальний пристрій, з приставкою 927 D. Дана літера означала спеціальний скляний диск. Офіційно дана опція ніколи не була доступною для EMT 930, однак німецькі колеги зробили аналог і для 930.
Заміна програвача
Було прийняте рішення попрощатися з версією NRU та придбати 930 st з коректором 155 і скляним диском від EMT profi, оскільки запропонували практично NOS варіант програвача з багаторічного зберігання, в ідеальному стані і повністю технічно відреставрований до кращих ніж заводських параметрів + гарантія 2 роки.
Можливо комусь буде цікава інформація, як відрізнити резервну машину від такої що працювала 24/7
At motor axis, old rubber of a “melted” idler wheel is hanging. This happenes very often when reserve machines are not used during many decades of years and is a proof for the fact that it was not used many decades.
Градація цінності програвачів
Виникло питання, оскільки у тих же німців шалений розкид по цінах серед програвачів у аналогічному стані. Найдорожчими є програвачі з ламповим 139 фонокоректором і 16 2/3 швидкістю, однак дані опції швидше зайві, оскільки 139 коректор стартує від 5 тис у.о. за клон до 14+ за оригінал і у даному сегменті є значно кращі нові опції, а ця швидкість практично не використовується.
Можливо це допоможе комусь при пошуках програвача…
All machines are overhauled and technically as new/comparable.
Machines with tube amplifier are much more expensive.
Also the machine with speed 16 2/3 is more expensive, as it is very rare.
Було придбано EMT 997 та TSD 15 SFL
Тобто планується дві опції – перший стандартний 927 тонарм з головою зі сферичною заточкою і через рідний 155 коректор для року і більшості жанрів та 997 з Super-Fineline через коректор Doshi Audio для більш вишуканої музики.
Для монтажу 997 тонарму буде використовуватися одна з двох опцій, яка саме ще не обрав.
- Спеціальнекріплення до нижньої частини віброізоляційної рами
- Типова конструкція розроблена німцями, яка монтується на вже існуючі, хоча часто приховані під фарбою, отвори для тримача картриджів