Проект моєї системи

У цій статті я розповім про створення моєї системи

Довгий час слухав сучасні комерційні акустичні системи від відомих брендів…

За час захоплення аудіо мав акустичні системи Mordaunt, Sound Sound, Monitor Audio, JBL, Dynaudio, Revel, B&W, PMC, ATC, Harbeth,Focal і ще багато інших

Це все були типові «стовпчики» з малим об‘ємом корпусу, динаміками 6-8 дюймів і чутливістю близько 87Дб, відповідно, при пошуку підсилювача, в першу чергу, звертав увагу не на його музичність, а на демпінг фактор, потужність і токи

Це все було по-своєму цікаво поки вперше не почув рупорної акустики…

Нехай вона була на відносно простих компонентах, але вже тоді я зрозумів, що мій подальший рух буде саме в цьому напрямку, плюс до всього можна буде трішки побавитися в конструктора)

В кожній АС, яку я слухав, мене щось не влаштовувало, тут же я побачив величезний простір для дрібних апгрейдів і можливість підігнати звук під себе.

Так було вибрано загальну концепцію системи – рупорні СЧ і ВЧ, а НЧ в ящику, тільки реалізувати це все планувалося на компонентах  топового рівня(не враховуючи космічних GOTO, TAD, WE, ONKEN, SONY SUP)

Було вирішено послухати дещо серйознішу реалізацію такої концепції і, оскільки проживаю у Львові, то поїхав до Польщі, де мав змогу послухати акустичну систему Kartogen Audio

Після прослуховування я був вражений її звучанням, про нюанси говорити не буду, бо нічого кращого просто не чув.

Конструкція акустики:

  • СЧ-драйвер radian 950pb в рупорі yuichi arai 290S
  • ВЧ – beyma cp21
  • НЧ – altec 416*
  • Корпус 200 літрів, ФІ  настроєний на 35Гц, скошені непаралельні стінки

подробиць по кроссовері і внутрішній будові корпуса мені не надали

*- альтек 416 було пізніше змінено на Acoustic Elegance TD15M

Прочитавши безліч захоплених відгуків про radian 950pb вирішив будувати навколо нього систему і, фактично, це був єдиний компонент, який не підлягав жодним сумнівам.

З НЧ- динаміками було дещо складніше, тут обирав серед gauss 5831, AE TD15M і BD15

Всі три моделі мають високу чутливість, прекрасну нижню середину, але дещо спрощений бас

BD15 відпав одразу, оскільки знятий з виробництва і вже ніде не продається.

Gauss 5831- теоретичний клон TAD1601, мав змогу купити, однак вирішив не ризикувати, оскільки динаміки такого віку на alnico потребують повторного намагнічування, що вимагає повної розборки динаміка, тому було вирішено дещо переплатити, але взяти нові acoustic elegance TD15M

Найважчим серед всього був вибір рупора…

Сучасні драйвери, як радіан 950 мають великий кут розкриття, а отже потребують рупора з високим Т і стрімким розкривом

Серед претендентів були:

  1. Yuichi arai 290
  2. jmlc 350
  3. e-jmlc 300
  4. iwata 300
  5. seos 30

Детальніше ознайомившись з теорією хвилеводів Ґеда Лі, було вирішено йти по шляху хвилеводів з постійною направленістю, до таких належать SEOS( super ellipse oblate spheroid), OS (oblate spheroid), і ще деякі їхні модифікації.

Було обрано SEOS 30, однак, в останній момент підвернувся надзвичайно рідкісний klipsch k402

В кінцевому результаті було вирішене наступне:

  • СЧ – драйвер radian 950pb
  • Рупор – klipsch k402
  • ВЧ- beyma cp25
  • НЧ – Acoustic elegance TD15M
  • Кроссовер – другий порядок 636Гц на jantzen superior cap, jantzen air coil, jantzen superes resist, пізніше- активний кроссовер 4 порядку @400Гц

В кінцевому результаті планується наступний вигляд проекту:

корпус планується з 30мм МДФ, оскільки він глухіший, ніж фанера і не потребує додаткового демпфування

Для бажаючих розібратись глибше в теорії рупорів і хвилеводів, рекомендую ознайомитися з посиланнями на боковій панелі сайту

Upd.1

Нарешті отримав klipsch k402, через непорядність продавця стан абсолютно не відповідав заявленому, але попри проблеми з фарбою, тріщин не було, тому я їх забрав в надії пізніше перефарбувати

Upd.2

Після прослуховування beyma cp25 було вирішено розширити бюджет

Серед варіантів були:

  1. Radian 465(хоч знятий з виробництва, але виграє порівняно з 475)
  2. FaitalPRO HF108 виявився цікавішим, ніж бейма, але дещо різкуватим
  3. 18sound 1095n
  4. FaitalPRO HF10 і його різновиди

Кінцевим вибором став FaitalPRO HF10AK з рідним рупором STH100

Обрано було саме цю версію через її кетонову діафрагму, яка звучить детально і  м‘ягко, а також лінійна до 20кГц

Upd.3

Після декількох прослуховувань систем зі згорнутими рупорними НЧ-секціями було отримано наступні висновки:

Згорнута рупорна фронтхорн НЧ-секція не може дати правильного мідбасу, а також відчутно спотворює нижню середину через відсутність фронтального виромінювання від динаміка.

При прослуховуванні klipsch jamboree проводився експеримент: шляхом заміни фронтальної панелі секція переводилась то у фронтхорн, то у бекхорн.

Особисте враження – чиста перемога бекхорну

Upd.4

Чергова заміна НЧ-динаміка

Враховуючи двократну різницю у вартості і те, що думки людей, які слухали ці динаміки розділилися порівну, вирішено було використати FaitalPRO 15PR400. Динаміки вже замовлені, час очікування – 3 місяці. За цей час планується виготовлення НЧ- секцій і «чорнового» кроссоверу

Upd.5

З‘явився вимірювальний мікрофон на базі капсуля wm61

Планувалася покупка фірмового мікрофона від minidsp,  як натрапив на цей авторський мікрофон. Він побудований на аналогічному капсулі та має індивідуальний калібрувальний файл.

Перші заміри radian 950 в k402

Upd.6

було вирішено додати аналогове джерело – програвач вінілу

Перечитавши багато інформації було обрано програвач Rek-O-Kut Rondine deluxe, з мотором ashland, тонарм- gray 108(Karmadon)

     Додався ще один більш сучасний варіант- acoustic solid classic wood

Upd.7

       Вирішилось питання з підсилювачем- ним став топовий трьохблочний Phast triode se. 

Upd.8

Придбано програвач Commonwealth 12D/4 у чудовому стані

Upd.9

Обрано фонокоректор, ним стане коректор фірми Phast останньої ревізії

Upd.10

Завершено відновлення програвача та роботи по плінті

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *